Jdi na obsah Jdi na menu

Nordic Walking technika
 

Správnou technikou zapojíme 90 % svalů. Člověk, který tomuto pohybu rozumí, vás provede a naučí vás, jak na to. Žádné médium nenahradí setkání naživo, při kterém získáte osobní zpětnou vazbu. Navíc osobní setkání nás vzájemně obohatí a inspiruje.
Rozdíl mezi trekingem a Nordic Walking
K Nordic Walking patří lehké sportovní hole. Nordic Walking hole. Ne turistické. Hole pro Nordic Walking jsou nejčastěji mylně zaměňovány s turistickými, oporovými (hole do hor).
NW hole mají jiné jemné madlo, podobné běžkařským holím, jsou s rukavičkou (ne poutkem), jsou z lehkého materiálu s karbonem, který zajišťuje pružnost a pevnost zároveň (eliminuje nárazy do ruky). Hrot NW holí je také odlišný. Botičky na pevný povrch jsou zkosené. Nordic Walking s turistickými holemi provozovat nelze.

Špatné hole (turistické) a nesprávná technika škodí!
Doporučujeme si u nás hole vyzkoušet. Typ a výšku holí s vámi zkonzultujeme.

 

 

 

Zdravotní přínosy

SRDCE: 

Trénink srdeční svaloviny je podpořen prací horních končetin. Zvýšení aerobní kapacity organismu.

PLÍCE: 

Zvýšení kapacity a elasticity plic. Více kyslíku do tkání.

CÉVY: 

Aktivace svalů horních a dolních končetin umožňuje lepší pumpování krve zpět k srdci. Nordic Walking pomáhá zlepšovat stavy spojené s otoky.

MOZEK: 

Více kyslíku pro mozek, zlepšení prokrvení a tím paměti, tvorba nových pohybových programů s možností korekce nebo odstranění špatných stereotypů - vadné držení těla, zlepšení koordinace pohybu.

NEUROVEGETATIVNÍ SYSTÉM: 

Optimalizace hladiny hormonů (např. estrogenů - prevence rakoviny prsu), pomáhá překonat potíže v menopauze, nepravidelnosti v menstruačním cyklu, upravuje biologický rytmus.

SVALY: 

posílení a protažení při každém kroku, protažení zkrácených svalů, zlepšení pružnosti, síly, vytrvalosti, udržení vzpřímeného držení těla.

KOSTI: 

Zvýšení hustoty a stimulaci tvorby nové kostní tkáně vlivem otřesů a nárazů, snížení rizika zlomenin a osteoporózy.

KLOUBY: 

Zvětšení rozsahu pohybu, odlehčení nosných kloubů (především kyčlí a kolen) o 26–30 % při chůzi s holemi.

VAZY: 

Zlepšení pružnosti, pevnost, regenerace.

METABOLISMUS: 

Mírné otřesy ve vzpřímené poloze mají pozitivní vliv i na távicí trakt a jsou prevencí potíží se zažíváním, prevence i terapie obezity, úprava hodnoty cukru v krvi a dochází k lepší reakci inzulínových receptorů u diabetiků (vlivem aktivace svalů), optimalizace hladiny cholesterolu

PSYCHIKA: 

Relaxace, pobyt v přírodě, vyplavení endorfinů, zlepšení sebevědomí, realizace sebe sama.

ZDRAVOTNĚSOCIÁLNÍ EFEKT: 

Nordic Walking– setkávání lidí se stejným zájmem, změna prostředí.